Online Marketing i Kozmonaut
Bliv fundet på Google, bliv synlig på Facebook og de andre sociale medier – og ram dine kunde med nyhedsbreve
Online marketing bureau i Esbjerg
Din hjemmeside skal kunne findes på Internettets søgemaskiner på de søgeord, som kunderne vil bruge. Dette kan gøres ved at købe sig til betalte annoncer på søgemaskinerne, så kunderne kan finde netop din hjemmeside. Jo mere synlig netop din side er, jo større er sandsynligheden for, at kunderne vil besøge siden. Dine kampagner skal bygges fra grunden i Googles annoncemodul og annoncerne skal rettes mod de rigtige segmenter og indeholde de rigtige søgeord. Typoisk bliver det styret stramt med budgetter og optimerede budstrategier, som sørger for, at dine budskaber bliver vist til de rette potentielle kunder. Og gerne foran dine konkurrenters søgeresultater på Google. Jeg har administreret Google Ads for en del kunder i Esbjerg, Varde, Bramming og Ribe.
I samarbejde med dig aftaler vi alle detaljer, der danner rammerne for dine kampagner. Også i hvilke geografiske områder, vi skal ramme som i klippet forneden. Når først kunderne har fundet din side, gælder det om at få kunderne til at agere på sidernes indhold. Enten ved at kontakte dig via telefon eller at udfylde en kontaktformular, så du kan ringe kunden op.
Google Ads - Google Partner
Jeg følger løbende udviklingen i Googles annoncemotor og er Google Partner certificeret efter de nyeste foreskrifter. Det betyder blandt andet, at jeg er certificeret til at drive kampagner på vegne af mine kunder. Klik på ikonet og se mere på Googles egen webside.
Et online marketing bureau skal grundlæggende hjælpe dig med at skabe relevant trafik til din hjemmeside. Altså tiltrække flere af de relevante besøgende, der med det samme – eller på sigt kan blive kunder. Dine besøgende kommer altid for at lede efter relevant indhold. Det skal overbevise dem om at tage kontakt for at høre nærmere om de ydelser og produkter, som de har brug for. Indenfor online marketing findes der flere discipliner. Det bedste resultat findes dog ved at kombinere fordelene ved de forskellige til et optimalt mix til netop din situation.
Facebook Ads som Push strategi
Hvis man står med en opgave, hvor det drejer sig om at skabe opmærksomhed, kan Facebook vælges som push strategi. Altså skabe opmærksomhed, synlighed og interesse hos potentielle målgrupper. Her er Facebook annoncer velegnet til at nå bredt ud til mange brugere til et fornuftigt budget. Det kan være at skabe opmærksomhed om et nyt produkt, sig selv som potentiel ny leverandør mm.
Timingen kan dog godt være svær at ramme, hvis brugerne p.t. ikke er i en købssituation. Men mediet er velegnet op mod højtider og sæsoner som Påske, Jul, konfirmationer o.lign. En god kombination er fængende overskrifter, velskrevne tekster kombineret med sigende billed- eller videomateriale.
Google Ads som Pull strategi
Når brugerne til gengæld er i markedet for dine produkter eller ydelser, så er Google annoncer velegnede til at trække interessen ind til dine produktsider, Facebook side mm. Brugerne har en idé om, hvad de leder efter og vil søge på eks. Google med udvalgte søgeord og søgetermer. Her har vi mulighed for at gøre dine annoncer synlige med tilsvarende overskrifter, der matcher brugernes søgeord.
Google annoncerne vil oven i købet blive vist over de organiske søgeresultater fra konkurrenterne. Så hvis man samtidig har lidt svært ved at overhale konkurrenterne på SEO, er dette meget velegnet. Specielt hvis det tilmed er nye produkter og ydelser – eller kun aktuelt i kortere perioder eller sæsoner. Igen som omtalt under Push strategi som Påske, Jul, konfirmationer og sæsoner.
Facebook kampagner hos Kozmonaut
Facebook bruges dagligt af 53% af den danske befolkning mellem 16-89 år ifølge en undersøgelse af danskernes medievaner fra 2018. Læs undersøgelsen her. Derfor er Facebook ofte det rette sted at markedsføre dine budskaber med målrettede kampagner mod dine uvalgte segmenter. Facebook kampagner er langt mere målrettede end de sædvanlig muligheder for boost, som ofte ikke giver de ønskede resultater.
De optimale kampagner starter med udgangspunkt i din marketingstrategi. Sørg for at tekster, billeder og andet indhold er i skarp tråd med kampagnens formål. Skaf kunder, bestillinger, leads eller besøgende til til webside. Også her har vi altid skarp fokus på budgetter og realiserede mål med kampagnen.
Kampagnen følges altid op med en grundig evaluering af trafik og konverteringer. Erfaringer og indhentet viden bruges dermed til at optimere den næste kampagne. På den måde stiller vi sammen med kunden et skarp fokus. Gør mere af det der virker og mindre af det, der ikke virker.
Sociale Medier i et online marketing bureau
De sociale medier som Facebook, instagram og LinkedIn fungerer som dine ekstra trafikkanaler. Her kommer du i kontakt med nye og eksisterende kunder. Derfor kan det give god mening at være aktiv på disse medier og løbende påvirke kunderne med nyheder, tilbud og relevant information. Men selvfølgelig kun, hvis dine kunder befinder sig på disse medier. Og hvis medierne er velegnede til netop dine budskaber. En vellykket kampagne på de sociale medier kræver en grundig kampagnestyring.
Læs mere om kampagnestyring nederst på siden.
Nyhedsbreve
Jeg har stor erfaring i udarbejdelse og udsendelse af nyhedsbreve fra systemer som Globase, SalesForce og Mailchimp. Tidligere har jeg sendt over 1 mio. ud af disse om året. Er det nyt for dig, så er Mailchimp måske det rigtige sted at starte. Jeg vedligeholder MailChimp for flere af mine faste kunder og deltager i den løbende planlægning. Det indebærer også vedligehold af kundesegmenter og online webarkiv.
Hvis du indsamler kundernes mailadresser og samtidig deres accept på at kunne sende nyheder til dem, kan du løbende påvirke dem via nyhedsbreve. Her gør du løbende kunderne opmærksom på dine ydelser og produkter. Dette er én af de bedste metoder til at modne de kunder, der ikke har et akut behov. Og det kan være med til at skabe mersalg til eksisterende kunder og endda til at få tabte kunder til at vende tilbage.
Kampagnestyring
Kampagnestyring hander om at dine kampagner skaber de bedste resultater ud fra de givne forudsætninger. Det giver dig viden om, hvad der virker – og lige så vigtigt – hvad der ikke virker. Derfor er det vigtigt, at din kampagnestyring er nøje planlagt, eksekveres på den rigtige måde og bliver fulgt nøje.
- Planlægning
Kampagnen skal have et klart mål og formål – både for dig og for kunderne: Hvad går kampagnen ud på, og hvad skal kampagnen opnå? En grundig og konkret planlægning er afgørende for, om du rammer dine kunder. Med det rigtige budskab og det rigtige produkt til den rette person på det rigtige tidspunkt og på den rigtige kanal! Grundig planlægning sørger for, at alle aftaler er på plads og alle ressourcer er til rådighed inden starten.
- Eksekvering
En effektiv eksekvering handler om, at udnytte alle tilgængelige ressourcer optimalt i det rigtige mix og rækkefølge, så kunderne får det bedst mulige indtryk af dig og din virksomhed. Det grafiske udtryk skal spille optimalt sammen med tekst, stil og tone, og kunderne skal rammes, der hvor de befinder sig og med den helt rigtige timing. Når man får skabt den rigtige kampagne vil den ramme målrettet til de rigtige kunder på en så overbevisende måde, at kunderne bliver overbeviste om at handle med din virksomhed.
- Opfølgning
For at kende kampagnes effekt er det vigtigt at følge op på, om målet med kampagnen er opnået. Har kampagnen opnået det budgetterede salg eller indhentet de forventede kontakter, så er man i mål. Samtidig skal man kunne lære af, at en kampagne ikke opnår de opstillede mål. Kun på denne måde kan man begynde på den svære kunst at gøre mere af det der virker – og mindre af det der ikke virker. Når man han høstet eksakt viden ud af sin overståede kampagne, har man indhentet værdifuld viden til at kunne planlægge den næste kampagne mere effektivt.
Er du interesseret i at høre mere om, hvordan et online marketing bureau kan løfte din forretning,
så giv mig et kald på 51 63 17 32