fbpx
Koz_logo_sam_web2

Samarbejde med Kozmonaut

[ˈsɑmɑˌbɑjˀdə] – “Arbejde som flere personer udfører i fællesskab”.
(Den Danske Ordbog)

Har du brug for hjælp til din markedsføring?

Ved at vælge et samarbejde med en intern marketingkonsulent, så kan du få hjælp til at forstå dine muligheder. Og dermed vælge den rigtige form for markedsføring. Jeg hjælper små og mellemstore virksomheder med mange former for markedsføring, og de fleste af min kunder er fra områderne omkring Esbjerg, Varde og Bramming. Dog har jeg løst opgaver for virksomheder i hele landet fra Nordjylland til Nordsjælland.

For mange virksomheder bliver markedsføringen ofte varetaget af ejerne selv. Eller det bliver prioriteret efter de daglige driftsopgaver. Kender du selv problemet, så lej en marketingmedarbejder her. Jeg fungerer ofte som mellemled mellem virksomheden og virksomhedens kunder, leverandører og de eksterne medier.

Det kan være svært nok at følge med i udviklingen indenfor online og offline marketing. Specielt når man samtidig skal prioritere virksomhedens drift.

På denne måde kan du fokusere på at optimere din forretning samtidig med at du får mest markedsføring for dit budget. Du får hjælp til at forstå dine leverandørers idéer. Det bliver også nemmere at få formuleret dine ønsker og behov overfor eksterne medier og leverandører. Og du slipper for den daglige og ofte tidskrævende dialog med leverandører, der kan være afhængige af hinandens arbejde. Som når du selv står for en reklamekampagne.

Vigtigst af alt – du opnår en bedre dialog med dine kunder.

Samarbejdsmodeller

Opgaver på timebasis
Har du brug for hjælp hen af vejen uden en fast aftale, så aftaler vi en timepris baseret på opgavetypen – og vi passer opgaverne ind med fælles hjælp. Der er selvfølgelig forskel på, om der er tale om opdateringer og rettelser i eksisterende materiale – eller om timerne skal bruges på strategisk sparring.

Faste opgaver
Har du mere brug for at få lagt faste opgaver ud af huset, så aftaler vi en fast pris på en fast opgave. Det kan være tilbagevendende opgaver, som det giver mening at placere hos mig, og som jeg løser på faste tidspunkter. Eksempler på faste opgaver kunne være opsætning og udsendelse af nyhedsbreve, kundetilfredshedsanalyser, Facebook annoncering,  Google Ads optimering mm.

Klippekort
Vil du kombinere muligheden for faste opgaver og fleksibilitet i din hverdag og i dine opgaver , så aftaler vi et klippekort med en fast pris for et antal timer, som vi sammen tilrettelægger. Så bliver timeprisen ens for samtlige opgaver, og der kan disponeres over tiden, som I har behov for. Det kunne være klippekort af 15 timer af gangen, svarende til to hele arbejdsdage.

Hvorfor et fast samarbejde?

En typisk dansk virksomhed lever på et marked, hvor der vil være løbende opgaver indenfor afsætning, branding og kundeservice – alle elementer med fast forankring i markedsføringen.

Opgaverne spænder typisk fra både offline og online opgaver og skal samlet set styrke virksomhedens position og understøtte funktioner som salg og kundeservice for at følge kunden gennem den samlede kundecyklus. Fra kundeemne til loyal kunde.

De forskellige opgaver vil typisk blive løst eksternt af forskellige leverandører, der alle er specialister på hver deres område. 

Et reklamebureau eller grafisk bureau vil tage sig af tryksager og branding/profilering. Tekstbureauet tager sig af tekster og oversættelser. Et webbureau tager sig af hjemmesiden, SoME bureau tager sig af sociale medier osv.

Alle leverandører løser deres opgaver udefra og ind ofte med hver deres individuelle fortolkning af virksomhedens DNA, værdier og mål.

Intern marketing konsulent

En intern konsulent eller freelance marketing funktion kan i stedet arbejde på samme side af forhandlingsbordet som virksomheden. Og dermed arbejde indefra og ud mod virksomhedens omverden og marked. Dermed også tage samme afsæt i alle opgaver baseret på DNA, værdier og mål.

Hermed kan det bedre sikres, at alle opgaver trækker i samme retning. Dette sikrer også bedre sammenhængskraft i markedsføringen.

På denne måde sikres altså også bedre, at leverandørernes individuelle løsningsforslag og idéer behandles ens i forhold til virksomhedens reelle behov i stedet for leverandørernes behov.

Samtidig bliver de kundespecifikke idéer, der opstår i virksomheden bedre formidlet i tråd med virksomhedens reelle behov til leverandørerne for at sikre en rød tråd i markedsføringen.

Som intern marketing freelancer hjælper jeg altså også på at nedbryde de forståelsesbarrierer, der naturligt opstår mellem virksomheden og dens leverandører. 

Vil du høre mere om et samarbejde omkring jeres markedsføring, så tag endelig kontakt for en uforpligtende snak – ring på 51 63 17 32 eller brug formularen, så vender jeg tilbage.