fbpx

Marketingstrategi for din virksomhed

Strategi [sdʁɑdəˈgiˀ] – “Overordnet, langsigtet planlægning der især tager hensyn til endemålet”
(Den Danske Ordbog)

Skab resultater med en målrettet marketingstrategi

Med en strategisk plan for din markedsføring kan du bedre sikre, at der kontinuerligt arbejdes målrettet med virksomhedens markedsføring og budgetter.

En vigtig del af arbejdet er at kende virksomhedens DNA og grundfortælling for at kunne finde frem til den rigtige branding.

Herefter arbejder vi med at definere jeres  målgrupper – hvordan ser dine kunder ud? Så lægger vi marketingplaner for, hvordan du skal kommunikere til din målgruppe. Og følger op med en plan for hvilke medier, der skal vælges.

En udførlig marketingplan danner grundlag for jeres taktiske markedsføring. Her vælger vi de rette discipliner som online marketing, der skal drive trafik til jeres hjemmeside og konvertere brugerne til kunder.

Marketing sparringspartner

Som din virksomheds sparringspartner kan jeg hjælpe med at få udarbejdet en realistisk marketingstrategi. Med planer for hvordan du når i mål indefor dine budgetter.

Med erfaring som tidligere selvstændig i restaurationsbranchen – og med erfaring som både Salgschef og Salgs & Marketingchef har jeg deltaget i alle processer omkring ledelse af et selskab og marketingstrategien.

Min erfaring fra flere bestyrelsesposter har givet mig godt indblik i strategiske overvejelser. Dette giver mig et solidt fundament for sparring omkring marketingstrategien i din virksomhed.

En marketingstrategi skal altså prioriteres som en særskilt del af forretningsplanen på lige fod med økonomiplanen og ressourceplanen. Med en skarp marketingplan har vi mulighed for at planlægge, budgettere og eksekvere marketingaktiviteter med et godt overblik over tid og økonomi mod et tydeligt mål.

Marketingstrategi DNA

Skal din markedsføring virke troværdig overfor dine målgrupper, så skal der være en oprigtig sammenhæng i kommunikationen fra start til slut.

Fortæl mig hvem du er, så skal jeg fortælle dig, hvem dine kunder er…

Det er den gamle fortælling om at putte læbestift på en gris. Grisen vil stadig altid være en gris. Find ind til jeres sande DNA og byg videre derfra.

Det gør jeres Grundfortælling mere sandfærdig og den vil falde mere naturlig.

Oven på jeres Grundfortælling kan i derefter bygge de forskellige elementer i jeres branding.

“Strategy without tactics is the slowest route to victory.

Tactics without strategy is the noise before defeat.”

 Sun Tzu