Grafisk Design i Kozmonaut
Har du brug for at få udarbejdet grafiske elementer til kampagner på Facebook, Instagram, Google Ads mm? Eller er du mere til print og avisannoncer, logo design eller magasiner?
En grafisk linje fortæller historien om, hvordan kunderne skal opfatte din virksomhed og dit brand.
Der er mange eksempler på, at en virksomhed har fået købt et grafisk design og en dyr designmanual. Helt uden at have gjort sig tilstrækkelige overvejelser om, hvem man egentlig er. Det grafiske udtryk bygger oven på den profilering, som alle virksomheder bør udarbejde. Hvem er man helt ned i kernen – hvad er der helt præcist, man tilbyder sine kunder? Hvordan er det, at kunderne opfatter virksomheden både før og efter en leverance..?
Man kan sagtens putte læbestift på en gris, men grisen vil altid være en gris…
Som uddannet Multimediedesigner fra EASV i Esbjerg har jeg arbejdet med design i flere positioner og har udarbejdet plakater, manualer, kataloger, webdesign, visitkort og logoer til kunder i en bred vifte rundt om Esbjerg og i mange forskellige brancher.
Din virksomheds DNA
Sammenhængen mellem DNA, Grundfortælling og Branding
Jeg lægger stor vægt på, at man gennem sit strategiarbejde får kortlagt og defineret:
1. Hvem er man – hvad er virksomhedens DNA
2. Hvad leverer man – virksomhedens mission og grundydelser
3. Hvordan vil man opfattes hos kunderne – stemmer virksomhedens opfattelse af kerneydelseer sammen med kundernes opfattelse af samme?
Eksempel på logodesign
Et eksempel på dette, hvor to generationer gerne vil indikere et øget fokus på bilindustri ift. landbrugsmaskiner og traktorer – virksomhedens grundydelser. Samtidig vil man gerne satse på et mere sporty look og væk fra det traditionelle sort/hvide og bastante look. Der skal dog også være fokus på maskinindustrien, som også omfatter meget andet end traktorer.
Løsningen bliver en kombination af 3 elementer: En traktor, en bil og et tandhjul. Bil og traktor holdes i outlines for et lettere udtryk, og bygges sammen med et element af et tandhjul.
Eksempler på emballagedesign
Når man arbejder med grafisk design er én af grundreglerne, at man formår at skabe basale grundelementer, der kan defineres ud fra ovenstående DNA-model. Optimalt nedfældes disse i en designmanual, der fastlægger rammerne både internet og overfor eksterne leverandører.
Fleksibiliteten opstår, når man versionerer en designmanual i subbrands under moderparaplyen. Det giver friheden til at sprænge rammerne for enkeltstående kampagner – eller produkter, hvis behovet opstår ift. kampagnens mål, målgrupper mm. I disse eksempler er moderparaplyen er klassisk etiket-look fra 50’erne til venstre, der versioneres i et nyt subbrand med nye, og mere moderne designelementer.
Den røde krigermunk erstatter her ølglasset, der betegner øltypens farve i ECB. De andre elementer bibeholdes efter manualen, så krigermunken nu står i kornmarken med englevinger af humleplanter.
Vil du høre mere om vedligehold af hjemmesider eller om en ny, så tag endelig kontakt for en uforpligtende snak – ring på 51 63 17 32 eller brug formularen, så vender jeg tilbage.