Google Ads fra certificeret Google Partner
Google Ads fra certificeret Google Partner
Bliv fundet af dine nye kunder med Google Ads og Google annoncering
Google Ads og annoncering i Kozmonaut Marketing
Bliv synlig i søgemaskinerne på de rigtige ord
Hvad er Google Ads, og hvordan fungerer det?
Google Ads er baseret på et budgivningssystem, hvor du som annoncør opretter en annoncekonto. Her vælger et maksimum budbeløb, du er villig til at betale for et klik på din annonce. Jo højere dit bud er, desto bedre er din placering.
På Google kan folk søge efter noget, de kan foretage sig eller købe, eller et sted at tage hen. Du kan få din annonce vist på Google, når folk søger efter produkter eller tjenester som dem, du tilbyder.
Med en annonce, der bliver vist på det helt rigtige tidspunkt, kan du gøre brugerne til værdifulde kunder hos din virksomhed. Uanset om de benytter en computer eller en mobilenhed.
Med Google Ads får du fuld kontrol over dit annonceringsbudget. Du kan angive en månedlig budgetgrænse, som aldrig bliver overskredet. Og du kan til enhver tid sætte dine annoncer på pause og justere dit forbrug.
Google Ads kan have flere formål:
- Øg onlinesalget eller antallet af bookinger eller tilmeldinger til din mailingliste ved hjælp af onlineannoncer, der fører folk videre til dit website.
- Få flere opkald fra potentielle kunder ved hjælp af annoncer med din virksomheds telefonnummer og en “klik for at ringe”-knap.
- Få flere kunder i butikken ved hjælp af virksomhedsannoncer, der gør det nemt for folk at finde din virksomhed på kortet.
- Komme i toppen af søgeresultaterne med dine annoncer. Også selvom din egen hjemmeside ligger langt nede i resultaterne.
Kozmonaut er Certificeret Google Partner
Google Partners programmet er beregnet til marketing- og reklamebureauer, der administrerer Google Ads konti på vegne af andre mærker eller virksomheder. Google Partners-programmet er aktivt i over 60 lande og er tilgængeligt på 43 sprog.
Programmet tilbyder tusindvis af partnere strategiske fordele med fokus på uddannelse og indsigt, adgang og støtte samt anerkendelse. Missionen er at styrke Google Partnere gennem innovative værktøjer, ressourcer og support for at hjælpe deres kunder med at få mest muligt ud af deres Google Ads kampagner.
Tjek om din nuværende leverandør er certificeret Google Partner.
Sæt “Partner Status” til “All”. Vælg Region til Danmark.
Få optimeret din nuværende Google Ads konto
Har du allerede oprettet en konto, kan du få løbende hjælp med at administrere denne. Sammen sætter vi mål og indsatser for hele tiden at få mest ud af dit annoncebudget. Mangler du hjælp til administration af din konto tilbyder jeg en gratis gennemgang.
Vi arbejder typisk på 4 niveauer:
1. Konto – 2. Kampagner – 3. Annoncegrupper – 4. Annoncer
Herefter definerer vi opsætningerne efter teorien om “Customer pain” og tildeler hvert niveau indhold, formål, budget mm. Alt dette for at tiltrække potentielle købere fra alle interesselag. Herefter aktiveres løbende kampagnestyring. Se nederst på siden.
Få oprettet din egen Google Ads konto
Har du endnu ikke fået oprettet – eller har adgang til en annoncekonto hos Google, kan jeg hjælpe dig med hele processen. Aftalen kan laves som en fast pris pr. måned eller som fast timepris efter behov.
Eksempel fra referencekunde
Her kommer et eksempel fra en kunde, der kontaktede mig angående en eksisterende konto, hvor kunden mente, der kom alt for lidt udbytte ud af dagsbudgettet. Vi aftalte en uforpligtende gennemgang af kontoen, og fik identificeret flere opsætninger, der både konfliktede indbyrdes og ikke var korrekt sat op. Vi aftalte derefter testperiode med et fast timeantal til optimering pr. måned og gik i gang. Første og største udfordring var høje klikpriser, der for hurtigt tømte dagsbudgettet, så annoncerne lukkede ned for resten af dagen. Dette fik vi løst ret hurtigt, hvorefter klikpriserne faldt dramatisk. Her illustreret ved den gule graf.
Når vi fik bedre styr på klikpriserne, kan man dernæst få vist annoncerne til langt flere (den grønne graf) og dermed opnå flere klik og flere besøgende for det samme dagsbudget. (den blå graf). Altså langt flere visninger og klik til en langt lavere klikpris. Ring gerne op, hvis du vil høre historien fra kunden direkte.
Gratis gennemgang af din Google Ads konto
Mangler du hjælp til administration af din konto tilbyder jeg en gratis gennemgang
Kampagnestyring
Kampagnestyring hander om at dine kampagner skaber de bedste resultater ud fra de givne forudsætninger. Det giver dig viden om, hvad der virker – og lige så vigtigt – hvad der ikke virker. Derfor er det vigtigt, at din kampagnestyring er nøje planlagt, eksekveres på den rigtige måde og bliver fulgt nøje.
Planlægning
Kampagnen skal have et klart mål og formål – både for dig og for kunderne: Hvad går kampagnen ud på, og hvad skal kampagnen opnå? En grundig og konkret planlægning er afgørende for, om du rammer dine kunder med din Facebook annoncering.
Med det rigtige budskab og det rigtige produkt til den rette person på det rigtige tidspunkt og på den rigtige kanal! Grundig planlægning sørger for, at alle aftaler er på plads og alle ressourcer er til rådighed inden starten.
Anvender du flere værktøjer i din online marketing bliver din planlægning ekstra vigtig.
Eksekvering
En effektiv eksekvering handler om, at udnytte alle tilgængelige ressourcer optimalt i det rigtige mix og rækkefølge, så kunderne får det bedst mulige indtryk af dig og din virksomhed. Det grafiske udtryk skal spille optimalt sammen med tekst, stil og tone, og kunderne skal rammes, der hvor de befinder sig og med den helt rigtige timing. Når man får skabt den rigtige kampagne vil den ramme målrettet til de rigtige kunder på en så overbevisende måde, at kunderne bliver overbeviste om at handle med din virksomhed.
Opfølgning
For at kende kampagnes effekt er det vigtigt at følge op på, om målet med kampagnen er opnået – at kende sine gevinster ved sine aktiviteter.
Har kampagnen opnået det budgetterede salg eller indhentet de forventede kontakter, så er man i mål. Nu skal man følge op på, hvem af kunderne der gjorde hvad og på hvilke måder. Samtidig skal man kunne lære af, at en kampagne ikke opnår de opstillede mål. Kun på denne måde kan man begynde på den svære kunst at gøre mere af det der virker – og mindre af det der ikke virker. Når man han høstet eksakt viden ud af sin overståede kampagne, har man indhentet værdifuld viden til at kunne planlægge den næste kampagne mere effektivt.
Er du interesseret i at høre mere om, hvordan Google annoncering kan løfte din forretning,
så giv mig et kald på 51 63 17 32