CRM & Kundedata i Kozmonaut
CRM = Customer Relationship Management = styring af kunderelationer
Mange virksomheder opbevarer en masse viden om nye og gamle kunder i flere forskellige CRM systemer. Ofte fra forskellige kilder. Det kan være historik over tidligere ordrer, tidligere fremsendte materialer mm. Og måske viden om kunden, som kan findes i medierne. Tilsammen kan disse oplysninger og data være en ren guldgrube for en virksomhed. Hvis man lærer at anvende dette til at skabe mere forretning.
Kend din kundegruppe og søge efter flere af disse.
Det er ikke nødvendigvis dem, man tror er de bedste kunder, hvor man tjener det bedste dækningsbidrag. Slet ikke i forhold til de ressourcer, man skal afsætte til kunden. Når man bliver skarp på, hvilke ydelser og produkter man tjener bedst på til hvilke målgrupper, så er man på rette vej. Og man kan begynde at lede mere effektivt efter netop den slags kunder. Faktisk bruger man sin kundeindsigt og sine systemer til at finde sine primære målgrupper. Gerne i tråd med sin marketingstrategi.
Kundedata & CRM i strategien
Dit CRM kan indeholde mange typer af oplysninger omkring forskellige kundetyper. Vi kender det alle selv, når man ringer til en virksomhed, hvor man har været kunde i mange år. Og kender derfor også følelsen, når man får fornemmelsen af, at de slet ikke kender dig.
De bedste CRM systemer indeholder alle de oplysninger, som firmaet kan og må indsamle på dig. I alle de kontaktpunkter man har med virksomheden. Det er lige fra indledende spørgsmål omkring produkter og ydelser til selve ordreoptagelsen mm. og over kundeservice og efterfølgende adfærd på sociale medier.
Vil du vide mere om, hvordan du kan få adgang til guldgruben i dine kundesystemer, så ring på 51 63 17 32 eller udfyld kontaktformularen.
Vil du høre mere om vedligehold af hjemmesider eller om en ny, så tag endelig kontakt for en uforpligtende snak – ring på 51 63 17 32 eller brug formularen, så vender jeg tilbage.