Online Marketing i Kozmonaut Marketing

Online Marketing

Online marketing handler grundlæggende om at skabe relevant trafik til din hjemmeside. Det gælder om at tiltrække flere af de relevante besøgende, der på sigt kan blive kunder. Derfor skal de kunne finde nok relevant indhold på siderne til at overbevise dem om at tage kontakt for at høre nærmere om de ydelser og produkter, som de har brug for.

 

Google Ads – Google Adwords

Din hjemmeside skal kunne findes på Internettes søgemaskiner på de søgeord, som kunderne vil bruge. Dette kan gøres ved at købe sig til betalte annoncer på søgemaskinerne, så kunderne kan finde netop din hjemmeside blandt alle dine konkurrenter. Jo mere synlig netop din side er, jo større er sandsynligheden for, at kunderne vil besøge siden. Dine kampagner skal bygges fra grunden i Googles annoncemodul og annoncerne skal rettes mod de rigtige segmenter og indeholde de rigtige søgeord. Typoisk bliver det styret stramt med budgetter og optimerede budstrategier, som sørger for, at dine budskaber bliver vist til de rette potentielle kunder. Og gerne foran dine konkurrenters søgeresultater på Google. Jeg har administreret Google ads for en del kunder i Esbjerg, Varde, Bramming og Ribe.

Når først kunderne har fundet din side, gælder det om at få kunderne til at agere på sidernes indhold. Enten ved at kontakte dig via telefon eller at udfylde en kontaktformular, så du kan ringe kunden op.

Google Ads Certificeret

Jeg følger løbende udviklingen i Googles annoncemotor og er Google certificeret efter de nyeste funktionaliteter.

 

Facebook kampagner

Facebook bruges dagligt af 53% af den danske befolkning mellem 16-89 år ifølge en undersøgelse af danskernes medievaner fra 2018. Læs undersøgelsen her. Derfor er Facebook ofte det rette sted at markedsføre dine budskaber med målrettede kampagner mod dine uvalgte segmenter. Facebook kampagner er langt mere målrettede end de sædvanlig muligheder for boost, som ofte ikke giver de ønskede resultater.

De optimale kampagner starter med udgangspunkt i din marketingstrategi, så tekster, billeder og andet indhold er i skarp tråd med kampagnens formål om at skaffe kunder, bestillinger, leads eller besøgende til til webside. Også her har vi altid skarp fokus på budgetter og realiserede mål med kampagnen.

Kampagnens resultater følges altid op med en grundig evaluering og erfaringer og indhentet viden bruges til at optimere den næste kampagne. På den måde stiller vi sammen med kunden fokus på at gøre mere af det der virker og mindre af det, der ikke virker.

Nyhedsbreve

Hvis du indsamler kundernes mailadresser og samtidig deres accept på at kunne sende nyheder til dem, kan du løbende påvirke dem via nyhedsbreve. Her gør du løbende kunderne opmærksom på dine ydelser og produkter. Dette er én af de bedste metoder til at modne de kunder, der ikke nødvendigvis lige står og har et behov. Og det kan være med til at skabe mersalg til eksisterende kunder og endda til at få tabte kunder til at vende tilbage.

Jeg har stor erfaring i udarbejdelse og udsendelse af nyhedsbreve fra systemer som Globase, SalesForce og Mailchimp og har tidligere sendt over 1 mio. ud af disse om året. Er det nyt for dig, så er Mailchimp måske det rigtige sted at starte.

Sociale Medier

De sociale medier som Facebook og LinkedIn fungerer som ekstra kanaler, hvor du kan komme i kontakt med nye og eksisterende kunder. Derfor kan det give god mening at være aktiv på disse medier og løbende påvirke kunderne med nyheder, tilbud og relevant information. Men selvfølgelig kun, hvis dine kunder befinder sig på disse medier og hvis medierne er velegnede til netop dine budskaber. En vellykket kampagne på de sociale medier kræver en grundig kampagnestyring.

Er du interesseret i at høre mere om, hvordan Online marketing kan løfte din forretning, så giv mig et kald på 51 63 17 32.

Kozmonaut Marketing

Krogen 10

6715 Esbjerg N

Tel 51 63 17 32

Jens@Kozmonaut.dk

CVR 37 14 84 82