CRM & Kundesystemer 

CRM & Kundesystemer i Kozmonaut Marketing

 

CRM = Customer Relationship Management = styring af kunderelationer

Mange virksomheder opbevarer en masse viden om nye og gamle kunder i flere forskellige CRM systemer og ofte fra forskellige kilder.
Det kan være historik over tidligere ordrer, tidligere fremsendte materialer  og måske viden om kunden, som kan findes i medierne.
Tilsammen kan disse oplysninger og data være en ren guldgrube for en virksomhed, hvis man lærer at anvende dette til at skabe mere forretning.

 

Kend din kundegruppe og søge efter flere af disse.

Det er ikke nødvendigvis dem, man tror er de bedste kunder, hvor man tjener det bedste dækningsbidrag i forhold til de ressorcer, man skal afsætte til kunden. Når man bliver skarp på, hvilke ydelser og produkter man tjener bedst på til hvilke målgrupper, så er man på rette vej, og man kan begynde at lede mere effektivt efter netop den slags kunder.
Faktisk bruger man sin kundeindsigt og sine systemer til at finde sine primære målgrupper.

Læs én af de mest beskrivende artikler her.

CRM i Kozmonaut Marketing

Dit CRM kan indeholde mange typer af oplysninger omkring forskellige kundetyper. Vi kender det alle selv, når man ringer til en virksomhed, hvor man har været kunde i mange år. Og kender derfor også følelsen, når man får fornemmelsen af, at de slet ikke kender dig. De bedste CRM systemer indeholder alle de oplysninger, som firmaet kan og må indsamle på dig – i alle de kontaktpunkter man har med virksomheden. Det er lige fra indledende spørgsmål omkring produkter og ydelser til selve ordreoptagelsen og over kundeservice og efterfølgende adfærd på sociale medier.

Vil du vide mere om, hvordan du kan få adgang til guldgruben i dine kundesystemer, så ring på 51 63 17 32 eller udfyld kontaktformularen

Kozmonaut Marketing

Krogen 10

6715 Esbjerg N

Tel 51 63 17 32

Jens@Kozmonaut.dk

CVR 37 14 84 82