fbpx

Hvordan ser det egentlig ud rundt om i Verden for tiden hos de store udbydere af online marketing platforme? Svaret er, at de er ligeså ramte af den globale epidemi, som alle andre virksomheder. Problemet er dog, at der sidder supportafdelinger hos Google og Facebook i mange lande rundt om, og hvert kontor kan være opdelt efter funktionalitet. Eksempelvis sidder der en afdeling hos Google Search i eksemplevis Barcelona. Et af de hårdest ramte områder i Spanien p.t. Tilsvarende ligger der et kontor med speciale i Google Merchant i USA, som er endnu hårdere ramt end Spanien. Selv supportkontorerne for Facebook og Google i Irland er ramte, og derfor må vi bare påregne ventetid på udbredring af supportsager i denne svære tid.

Hvis I oplever at komme i chatkontakt med eks. Facebook, så vær forberedt på, at der i mange tilfæde kund kan svares på standardspørgsmål for tiden, og at dine sva ofte vil være links i en mail til undersider, hvor man selv skal læse mere. Dette formentlig også for at kunne bringe svartider ned pr. supportsag.

Ved oprettelse af nye kampagner hos specielt Facebook kan I tilsvarende opleve, at nye kampagner ikke leverer fra starten og går i såkaldt ‘learning period’. Kampagnerne skal dermed trækkes igennem forudgående statstik og algoritmer før de for alvor begynder at levere resultater. Denne periode er ligeledes mere svingende i denne tid, og deres frontline support har kun adgang til at yde meget begrænset support.

Lad os håbe på, at Coronaen snart får en ende…